
Plzeňský Prazdroj v roce 2018 zvýšil vývoz svých piv o téměř 13 procent a navýšení zaznamenal i na domácím trhu. Jeho hospodářský růst tak zajistil příspěvek do státní pokladny ve výši pět miliard korun.
Na domácím trhu se mu podařilo zvýšit prodeje o 4,5 procenta, a to nejen díky teplému počasí s historicky nejdelší hlavní letní sezonou, ale i na základě úspěchu svých programů na podporu hospod a restaurací. Pomáhá jim například s vybavením provozoven, školením personálu nebo poradenstvím, a to cíleně s ohledem na charakter provozovny. Loni Plzeňský Prazdroj například prostřednictvím programu Mistr výčepní proškolil 1217 hospodských a restauratérů. Velký úspěch má také program „Vesnice“, který si klade za cíl navrátit společenský život do vesnických hospod. Do programu se zapojilo přes 115 podniků a jejich tržby rostou rychleji, než je průměr trhu.
Dohromady Plzeňský Prazdroj v loňském roce zaznamenal tržby za zboží, vlastní výrobky a služby ve výši 16,5 miliardy korun. Výsledek hospodaření po zdanění byl 4,5 miliardy korun. To vše při zvyšujících se investicích, podporovaných mateřskou společností Asahi. Jen loni investice Prazdroje do výroby přesáhly částku půl miliardy korun. Celkové kapitálové investice v loňském dosáhly výše 1,4 miliardy korun.
Informace o loňských finančních výsledcích korespondují s celým kalendářním rokem 2018, na rozdíl od roku předchozího, kdy se kvůli sladění účetního období s novou mateřskou firmou počítaly z období od dubna do konce roku 2017. Prazdroj uvedl, že loňské finanční údaje vydává v návaznosti na schválenou výroční zprávu společnosti.