
Dva poslední lednové dny se konalo v Paříži Aerosol & Dispensing Forum, zaměřené převážně na obaly pro kosmetiku a parfumerii. Společnost Crown Aerosols & Promotional Packaging Europe (Crown Holdings) zde prezentovala řadu řešení, u kterých naznačila možnosti využití rozšířené reality či IoT.
Crown Holdings prostřednictvím svých dceřiných společností je významným dodavatelem obalových produktů, především nápojových plechovek, aerosolových obalů, dóz a uzávěrů. Vedle nápojových plechovek, jsou to právě obaly na aerosoli, které nabízejí pro producenta i spotřebitele řadu rozšiřujících možností. Vedle vývoje designu či výroby nabízí společnost svým zákazníkům celou řadu dalších benefitů, včetně personalizace výrobků. Řady designových kreací jsou vyvíjeny přímo na míru konkrétnímu zákazníkovi. Zahrnují tedy procesy od konstrukce, zhotovení prototypu, výroby až po optimalizaci logistiky.
Na pařížském fóru Crown poskytl účastníkům výstavy přehled o nejnovějších trendech v oboru a ukázal i řadu možností, potenciálu kovových obalů z hlediska luxusu, kvalitativně marketingově vyšší úrovně propagace či udržitelnosti. Crown neustále pracuje na vývoji nových tiskařských dekorací a povrchových úprav. Novinky v podobě jiskřivých či hladkých povrchů zde rovněž nechyběly. Velký zájem vzbudily obaly na aerosolové produkty dekorované speciálními typy laků (Pearlescent, Glitter apod.).
Další možnosti technologie CrownConnect
Již na podzim na veletrhu Brau Beviale společnost představila technologii CrownConnect, která byla vyvinuta ve spolupráci s EVRYTHNG, GS1 US Solution Partner. Aplikace CrownConnect slouží jako zprostředkovatel poskytnutím skenovatelných kódů potřebných pro rozšířený virtuální přístup k produktu. Na uvedeném fóru tuto technologii aplikovala společnost i na aerosolové nádoby. Řešení založené na systému IoT (Internet of Things) a rozvinuté ve spolupráci s dodavatelem řešení GSR EVRYTHNG umožňuje spotřebitelům skenovat jedinečné 2D kódy na plechovkách a dozvědět se o původu produktu a jeho cestě do maloobchodní sítě. Kódy mohou být také použity k zapojení spotřebitelů do propagačních aktivit, včetně online her a soutěží, které poskytují cenné nákupní údaje, které mohou obchodníkům pomáhat při utváření budoucích marketingových aktivit.
Text: Jana Žižková