
Společnost Alza.cz očekává, že během listopadu a prosince, tedy v době předvánoční logistické špičky, ušetří až 17 tun obalového materiálu. A to díky doručování do výdejních schránek a projektu Nebalení.
S rostoucím počtem objednávek v předvánoční špičce e-shopy běžně zaznamenávají nárůst produkce odpadu, zejména plastů a obalových materiálů. „S touto ekologickou zátěží se snaží Alza.cz vypořádat projektem Nebalení, kdy výrazně omezuje používání obalů u zboží doručovaného do AlzaBoxů a poboček. Balí se zásilky s deseti a více položkami. Tento přístup nejen zjednodušuje procesy, ale také výrazně snižuje ekologickou zátěž během sezony, kdy jsou objednávky na svém maximu,“ říká PR manažerka Alzy Eliška Čeřovská.
Privátní značky Alzy chrání výhradně papírové obaly bez blistrů. Alza tak prý ušetří průměrně 4,3 tuny obalového materiálu za měsíc.
Alza dále uvádí, že uhlíkovou stopu snižuje doručení do výdejních boxů. „Každá zásilka odeslaná do AlzaBoxu ujede podle našich dat o 30 procent kratší trasu než ty odesílané na adresu a uspoří až 32 procent emisí oxidu uhličitého. Díky nonstop provozu můžeme navíc schránky zavážet i v noci nebo mimo dopravní špičku,“ doplňuje Eliška Čeřovská.
Data Alzy ukazují, že samotná instalace boxů přispívá k redukci počtu zásilek doručovaných na konkrétní adresu, a to až o 35 %. Celkem zákazníci v České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku mohou využít přes 3300 AlzaBoxů.
Text: Stanislav D. Břeň
Foto: Stanislav D. Břeň