Carlsberg testuje nový sekundární obal od DS Smith z kategorie wrap-around
Nový obal z vlnité lepenky určený pro multipack lahví nebo plechovek testuje polská pobočka dánského pivovaru Carlsberg. Jeho zaoblené rohy snižují spotřebu strečové fólie při ovinování na paletě, plocha navíc nabízí možnost dále propagovat danou značku. Inovativní tvar rovněž odstraňuje problémy spojené především během přeprav s poškozováním rohů klasických pravoúhlých boxů.
I zdánlivě drobné designové změny obalových řešeních mohou přinášet velké úspory, pokud jsou nasazené ve velkém měřítku. To je také případ společnosti Carlsberg Polska, která si vyhlédla nový obal Round Wrap z kategorie wrap around nabízený společností DS Smith. V tomto konkrétním případě je určený pro balení třetinkových skleněných lahví, jak prozrazují fotografie zveřejněné společnostmi Carlsberg a DS Smith.
Počáteční testování ukázalo, že řešení se zaoblenými rohy snižuje nevyužitý prostor boxu o 4,2 % a je téměř o 17 % lehčí než původní obal. Experti obou společností očekávají, že díky novému obalu ušetří Carlsberg v Polsku až 224 tun emisí emise CO2 ročně (ve srovnání s využitím standardních „pravúhlých“ multipacků pro stejný účel).
Při ovinování zaoblených obalů na paletě se též významně snižuje spotřeba strečové fólie. „Dříve se při ovinování na paletách, nebo během přepravy, stávalo, že se rohy boxů poškodily a nevzhledně se propadaly. Zaoblené obaly tento problém odstraňují. Díky tomu se naše výrobky dostávají do obchodů a ke spotřebitelům dokonale zabalené, což se pozitivně promítá do image našich značek,“ říká Jarosław Sepioło, manažer vývoje obalů ve společnosti Carlsberg Polsko.
O novém obalu v nabídce DS Smith hovoří též Martin Němec, generální ředitel DS Smith Česko a Slovensko, v článku „Zajít na jedno. Stále více plechovkové“, který jsme zveřejnili v tištěném Světě balení 123/2024 a na našem portálu elektronicky ZDE.
Foto: Carlsberg