Kofola přichází s novým drinkem v hliníkové plechovce určeným pro děti. Obal nápoje tvoří ze 74 % recyklát
Společnost Kofola se letos rozhodla nabídnout dětem nový drink v plechovce. Jupík Sparky je postavený na vodě, ovocné šťávě a nízkém obsahu cukru a je podle výrobce určený pro děti čerstvé teenagery. K dispozici je v designově atraktivní hliníkové „sleek“ plechovce ve třech variantách – Chill, Fun a Hype. Společnost Kofola podporuje úsilí o uzavření materiálové smyčky u používaných plechovek.
Výsledný design nového produktu pod značkou Jupík, jenž zabodoval i ve spotřebitelských testech, a který tvoří kombinace jiskřivých hvězd a bublinek, navrhla Agentura Proboston. Světu balení to potvrdilo oddělení komunikace společnosti Kofola. „Pro nový produkt jsme vymysleli barevnou grafickou stavebnici, se kterou lze vytvořit typografii a ve vizuálech ji rozehrát jako stylové ilustrace. Název vychází z anglického slova ,spárky‘, tedy jiskra, která je stejně živá a neposedná jako všechny děti. Název, design i efektní potisk tedy směřují k jedinému: sparknout (zazářit) před celou partou,“ upřesnil pro Svět balení art director Jakub Matoušů.
„Stále sledujeme nové trendy a hledáme cesty, jak vyrábět naše produkty zdravější. Dali jsme si závazek snížit množství cukru používaného v našich nápojích o více než 10 %, a to se povedlo. Kde to jde, tam vyrábíme nápoje bez konzervantů a umělých sladidel. V kategorii energetických nápojů jsme loni uvedli inovaci, kdy namísto taurinu využíváme ve vybraných drincích guaranu, v kombinaci například s matchou. A protože jsme chtěli posílit zdravější alternativou i trh nápojů určených pro tzv. early teenagery, přicházíme s novinkou v atraktivní plechovce,“ vysvětluje Jannis Samaras, majitel a zakladatel Kofoly ČeskoSlovensko.
V současné době je Jupík Sparky k dispozici na pultech všech obchodů v úzkých plechovkách o objemu 330 ml. Stejně jako ostatní „sleek“ plechovky z portfolia společnosti Kofola jsou ze 74 % tvořené recyklátem, na Slovensku dokonce dochází ke sběru a znovuzpracování hliníkového materiálu díky zálohovému systému. Ten Kofola jednoznačně podporuje.
„Jsme přesvědčeni, že jde o jedinou cestu, jak dosáhnout cirkularily materiálů v našem oboru a splnit cíle sběru a následné recyklace, kterou všem státům nařizuje EU. Dnes bohužel v Česku končí tři čtvrtiny ze znovuvyužitelných obalů zbytečně ve spalovně nebo na skládkách. Zavedení zálohového systému je ze zkušeností 16 evropských zemí, včetně našeho sousedního Slovenska, jednoznačně jedinou cestou, jak vysbírat 90 % obalů k recyklaci, a především jak uzavřít materiálovou smyčku a z PET lahví vyrábět nové PETky, a z plechovek plechovky. Pokud se nám toto i v Česku podaří, nejen že ušetříme velké množství zdrojových surovin, energie, ale snížíme až o 80 % uhlíkovou stopu potřebnou na výrobu jednoho obalu a množství pohozeného odpadu v přírodě až o 95 %,“ upřesňuje Jana Ptačinská Jirátová, manažerka komunikace společnosti Kofola ČeskoSlovensko.
Proč Kofola cílí na mladé spotřebitele
Mladí teenageři jsou podle manažerů Kofoly důležitou skupinou spotřebitelů, která si teprve zakořeňuje stravovací návyky. Jde sice stále ještě o děti, které si ale kolem 9. roku začínají hledat svou autonomii – a to nejen v životě, ale také v tom, co konzumují. V tomto věku více experimentují, chtějí zkoušet nové příchutě, novinky v atraktivním balení a přicházejí také na chuť nápojům s bublinkami, které do té doby odmítali. „Právě na to navazujeme s naší novinkou, která přináší v plechovce nejméně sladkou variantu nápoje pro děti na trhu, která je cool a trendy, avšak bez konzervantů, umělých sladidel a se 3 % ovocné šťávy,“ vysvětluje Sandra Horynová, manažerka značky Jupík.
Jupík Sparky obsahuje šťávu z osmi druhů ovoce a přírodní aromata. Je vyroben na míru pro každodenní činnosti mladých teenagerů, podle kterých jsou jednotlivé varianty nápoje i pojmenované. Na regálech tak najdete Jupík Sparky Chill, Fun a Hype. „Rozhodli jsme se nejít cestou klasických příchutí, ale nazvat produkty podle nálady, kterou každý nápoj přináší. Ve spotřebitelském průzkumu jsme si potvrdili, že anglické výrazy jsou pro děti trendy. Rozumí jim a při výběru nápoje je dokonce výrazně oslovují. Právě proto často sahají po plechovkách, které nejsou z pohledu obsahu adekvátní jejich věku a aktivitě. Vybírají podle chuti, designu a statusu, který jim produkt přinese v jejich skupině,“ říká Horynová.
Oproti jiným nápojům s bublinkami se Jupík Sparky vyznačuje jemnějším sycením, nižším obsahem cukru a ve srovnání s limonádami i přítomností ovocné štávy. Navíc – stejně jako zbytek portfolia značky Jupík – neobsahuje žádné konzervanty, umělá barviva ani sladidla. Novinkou si tak děti nezvykají ani na příliš sladký profil, který jim nabízejí jiné typy nápojů v plechovce, ani například na pivní chuť z ovocných nealko piv a radlerů.