
Jägermeister Orange bude ke koupi v lahvích z recyklovaného skla. Výrobce využívá také etikety z recyklovaného papíru
Na český a slovenský trh přišel nový alkoholický nápoj Jägermeister Orange. Jeho zásadní ingrediencí jsou vyzrálé bio pomeranče z certifikovaných farem na Sicílii. Novinka bude dostupná bude nejprve v segmentu HoReCa a postupně také v běžné maloobchodní síti v lahvích z recyklovaného skla s etiketami z recyklovaného papíru. Společnost Mast-Jägermeister optimalizuje celý svůj dodavatelský řetězec.
Technologie výroby, balení a logistiky nového produktu od Mast-Jägermeister pro ČR a SR respektuje závazek společnosti snížit její celkové emise o 25 procent do konce roku 2026 a o 42 % do konce roku 2030. Vyplývá to z informací, které společnost sdělila portálu časopisu Svět balení. Novinka bude dostupná nejprve v segmentu HoReCa a postupně také v běžné maloobchodní síti v láhvích z recyklovaného skla o objemu 0,7 litru a s etiketami z recyklovaného papíru. Etikety byla vytvořeny „in-house“, tedy lokálním marketingovým týmem Mast-Jägermeister ČR a SR.
Původ sicilských pomerančů, které jsou pro kvalitu nápoje zásaní, je vysledovatelný od farmy až po láhev. „Každý tak má naprostou jistotu, že pije něco, co bylo opravdu vytvořeno s respektem k přírodě,“ vysvětluje generální ředitel Mast-Jägermeister pro ČR a SR Jiří Štětina s tím, že celá výroba nového nápoje probíhá výhradně šetrnými a udržitelnými procesy.
Inovace v balení i dopravě
Jiří Štětina na dotaz Světa balení zdůraznil, že packaging je jedním z prioritních témat společnosti Mast-Jägermeister SE v rámci její strategie udržitelnosti. Firma již v této souvislosti zavedla do praxe několik opatření. Podíl recyklovaného skla na výrobě všech využívaných lahví činí 80 %, k výrobě krabic se z 98 % používá recyklovaný papír. Etikety lahví jsou z plně recyklovatelného papíru vyráběné od roku 2022.
Balení krabic pro bezpečnou dopravu lahví bylinného likéru doznalo změn, kdy se nyní používá lehčí varianta vlnité lepenky, která podle Jiřího Štětiny v konečném důsledku více šetří přírodní zdroje. „Právě změny v dopravě a logistice jsou pro naše cíle důležité, například pro dovoz zboží z Velké Británie od společnosti William Grant and Sons využíváme místo kamionů vlakovou dopravu, a jen tím v Česku a na Slovensku ročně uspoříme 164 tun emisí CO2,“ upřesňuje Jiří Štětina.
Foto: Mast-Jägermeister ČR a SR