
Kofila změnila design – mouřenín už nemá černý obličej, ale modrý
Tyčinka Kofila patří mezi legendární české cukrovinky, které už od roku 1923 vyrábí firma Orion. Roky se na ní vyskytovala postavička mouřenína s černým obličejem. Teď se společnost rozhodla změnit jeho barvu na modrou.
Originální kávová chuť a obrázek mouřenína na typicky žlutém obalu provází milovníky čokolády po celé generace. Tyčinka se na pultech poprvé objevila v roce 1923 a dodnes její chuti podléhají tisíce lidí v Česku i na Slovensku. Teď se společnost Nestlé rozhodla změnit obal a s ním barvu pleti mouřenína.
„Motiv ikonického obalu tyčinky zůstal zachován. Tyčinka Kofila je nyní vyráběna ze 100 % udržitelně získávaného kakaa, což byl jeden z důvodů pro změnu obalů. Kromě informace o udržitelném kakau jsme na obalu upravili i některé drobné prvky grafického profilu, které by určitá část spotřebitelů mohla vnímat jako nevhodné,“ říká ředitel pro korporátní záležitosti Vratislav Janda.
Kofila jde s dobou
Kromě nově použitých surovin se největších změn se dočkala postava mouřenína s černým obličejem, kterou v roce 1923 pro společnost Orion vytvořil Zdenek Rykr. Uznávaný výtvarník se při tvorbě postavičky nechal inspirovat Turkem Achmetem, který jako první na našem území servíroval kávu. Nyní ovšem Achmet zmodral a mezi zákazníky vyvolal rozporuplné reakce.
„Jasnou volbou byla modrá barva, protože ji Orion používá ve svém logu. Společnost se snaží jít s dobou. Tak jako preferujeme suroviny pěstované udržitelným způsobem, využíváme nové přístupy s ohledem na životní prostředí, odmítáme dětskou práci, zasazujeme se o dodržování lidských práv a odmítáme nerovnost, neposilujeme ani stereotypy,” dodává Janda.