Inspirace z Portugalska: Obal na víno Tyto Alba použitelný jako ptačí budka
Další Inspirace ze Světa balení nás zavede za Pyreneje do Portugalska. Do země, která během raného novověku podnikala zámořské objevy, Portugalec Fernão de Magalhães jako první člověk obeplul v letech 1519-1522 Zemi a dokázal tak, že je kulatá. Portugalsko je také známé pro svá vína, a to nejen portské. Výrobce vína Companhia das Lezírias prodává svá vína řady Tyto Alba (sova pálená) v dřevěných krabičkách, které je možné použít jako budku pro ptáky. Inovativní obal má přimět spotřebitele k ekologickému chování a zájmu o přírodu.
Krabice je vyrobena z borovicového dřeva a má šikmou střechu a malý kulatý otvor přímo před obrázkem maskota sovy Tyto Alba (sova pálená) na štítku. Kompozice vytváří dojem, jako by logo sovy pálené vykukovalo z krabice.
„Obal Tyto Alba po vyjmutí a spotřebě vína není na vyhození, protože krabice je navržená tak, aby mohla být přeměněna na ptačí budku. Balení obsahuje i manuál a lanko na bázi přírodních vláken, které slouží k tomu, aby zákazník mohl budku nainstalovat na svůj oblíbený strom,“ přibližuje funkční balení David Ferreira, vinař společnosti Companhia das Lezírias.
Pro spotřebitele má box Tyto Alba základem přinášet zkušenost, která by mohla pomoci vzdělávat a podporovat zájem o ochranu volně žijících ptáků. Aktivní zapojení zákazníka do balení má potenciál pozitivně ovlivnit životní prostředí ve městech nebo venkovských lokalitách. Vybízí také spotřebitele, aby si produkt zapamatovali a vraceli se k němu.
Zábava pro celou rodinu
„Krabička se stává zábavnou aktivitou pro celou rodinu, která pomáhá zachovávat biodiverzitu a ptákům nacházet útočiště,“ říká Ferreira.
Důraz na ekologii a udržitelné hospodaření s půdou je jednou ze základních hodnot společnosti Companhia das Lezírias. „Možnost krabici využít i po spotřebě vína pomáhá přenášet naší filozofii i na naše zákazníky,“ dodává Ferreira.
Stejně jako láhev, i krabička záměrně odráží hodnoty společnosti, které posilují důvěru spotřebitelů v cíle udržitelného rozvoje společnosti Companhia das Lezírias a pomáhají demystifikovat cesty, kterými lze těchto cílů v budoucnu dosáhnout. Vína společnosti Companhia das Lezírias přitahují ekologicky uvědomělé spotřebitele.