
P&G Beauty uvede systém opakovaně použitelných lahví z hliníku
Společnost P&G Beauty představila inovaci obalů značek Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences a Aussie, které mají změnit způsob, jakým spotřebitelé nakupují, používají a likvidují šamponové lahve. Systém doplňování šamponových lahví se bude skládat ze znovupoužitelné hliníkové lahvičky a sáčku s náplní. Sáček s náplní je z monomateriálu (typu PE) a obsahuje o 60 % méně plastu na 1 ml oproti klasické plastové šamponové lahvi.
Nové obaly byly poprvé představeny na Reuters Responsible Business Summitu. Ke spotřebitelům se dostanou na začátku roku 2021. P&G Beauty tímto krokem chce snížit spotřebu virgin plastu o 50 % v obalech šamponů a kondicionérů do konce roku 2021, kdy plánuje ročně vyprodukovat o 300 milionů kusů plastových lahví z virgin plastu méně.
„Musíme zastavit příliv plastového odpadu a při ochraně planety už nemůžeme dále ztrácet čas. Proto s nadšením oznamuji obalovou inovaci nazvanou ‘good refill system’. Umožňuje spotřebitelům používat od roku 2021 designovou opakovaně použitelnou hliníkovou lahvičku a náplně v sáčcích. Tato inovace se bude týkat Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences a Aussie. Víme, že to je jen začátek. Je před námi mnohem více úkolů a P&G Beauty bude i nadále motorem pro konání správných věcí v celé Evropě a krůček po krůčku se bude posouvat k dosažení cílů souhrnně nazvaných Zodpovědná krása 2030,“ uvedl Artur Litarowicz, viceprezident a generální ředitel divize péče o vlasy v P&G Europe.
Virginie Helias, generální ředitelka společnosti P&G pro udržitelnost, dodala: „Zavázali jsme se umožnit a inspirovat odpovědnou spotřebu prostřednictvím inovací našich produktů a obalů. Naše přední značky pro péči o krásu se dotýkají milionů životů. Tato obalová inovace přispěje k tomu, že opětovné použití obalů bude jednoduché, a zároveň umožní snížení používání plastu v souladu se závazkem P&G Ambice 2030. Už to není jen o tom, zda a co můžeme udělat, ale jak rychle to dokážeme – náš čas je nyní a musíme přijít s novým udržitelným životním stylem.“
K recyklovatelnosti obalu na místním trhu se vyjádřil Martin Fojtík z AOS Eko-Kom: „Pokud se jedná o čistý PE, pak je to dobrá zpráva pro zpracovatelský průmysl. Obecně jsou monomateriály nejlépe recyklovatelné. U sáčku s náplní bude také záležet na tom, zda bude dobře vyprázdněný – větší zbytky kosmetických výrobků mohou činit problémy při praní již nadrceného plastu. Každopádně, pokud spotřebitel odhodí sáček do žlutého kontejneru na plasty, zajistí tak jeho recyklaci – v souladu s novou Strategií EKO-KOM 21+ s cílem dosažení maximální recyklace. Bude-li sáček z čistého PE a bude dobře vyprázdněný, pak bude recyklován znovu na fólie. Bude-li sáček kompozitní z více druhů plastů, pak bude recyklován spolu se směsnými plasty např. na zatravňovací dlaždice či lavičky do parku. Z hlediska vlivu obalu na životní prostředí je hliníková lahvička, která jde znovu naplnit, dobré řešení. V tomto případě výrobce použil i „trvanlivější“ materiál než jsou obvyklé lahvičky z plastu a tak lze předpokládat, že spotřebiteli hliníková lahvička vydrží déle, než ji odhodí do kontejneru na sběr kovů.“