
Coca-Cola a Heineken zavedou udržitelné multipacky
Snaha vzdát se závislosti na jednorázových plastech přiměla některé světové výrobce nápojů přijít s novými designy sekundárních obalů. Přechod k lepenkovým držákům multipacků plechovek je nejnovější strategií v udržitelnějším balení.
Coca-Cola European Partners zavede jako první v Evropě technologii CanCollar®
Coca-Cola European Partners (CCEP) uvede v listopadu 2020 na trh na Baleárských ostrovech lepenkový držák multipacků plechovek CanCollar®. Nové recyklovatelné řešení s certifikací PEFC nahradí aktuální produkt Hi-Cone. CanCollar se vyrábí způsobem, který nevyžaduje použití lepidla. Minimalistický, ale robustní lepenkový držák je tvořen patentovaným designem zubů a pevnost za mokra zajišťuje lepenka CarrierKote®. CarrierKote obsahuje až 15 % recyklovaných vláken. Povrch CanCollar lze potisknout, aby se posílily prvky značky.
Díky spolupráci s výrobcem držáků CanCollar firmou WestRock společnost CCEP ušetří více než 18 tun plastu ročně. Na podporu této iniciativy CCEP investovala 2,6 milionu eur do svého závodu v Barceloně.
Joe Franses, viceprezident pro udržitelnost ve společnosti Coca-Cola European Partners, uvádí: „Dohoda se společností WestRock je příkladem našeho jasného závazku snížit množství plastů v našich druhotných obalech. Do konce roku 2020 odstraníme z našich sekundárních obalů v západní Evropě více než 4 000 tun těžko recyklovatelného plastu. Dokážeme to díky inovativním obalovým řešením, jako je například CanCollar.“
Dwayne Irvin, vice president of enterprise solutions ve WestRock, dodává: „Jsme hrdí na naše dlouhodobé partnerství se společností Coca-Cola. Již 70 let podporujeme společnost Coca-Cola v zavádění inovací na globální trhy s nápoji. CanCollar je nejnovější iniciativa podporující vizi společnosti Coca-Cola vytvořit svět bez odpadu.“
Heineken to umí bez plastů s držákem Green Grip
Heineken UK nezůstává pozadu a zavede pro celé své portfolio piva a ciderů v plechu lepenkové držáky multipacků Green Grip. Instalaci nového balicího stroje bohužel brzdily provozní překážky v důsledku koronavirové pandemie. Tým v továrně v Manchesteru musel s italskými inženýry na procesu instalace spolupracovat vzdáleně pomocí virtuálních technologií a školení k bezpečné obsluze zařízení proběhlo díky chytrým brýlím.
Green grip je nyní k vidění u multipacků plechovek pivních značek Heineken, Foster’s a Kronenbourg 1664, a v příštím roce bude uveden do širšího sortimentu. Heineken přechodem ze smršťovací fólie na Green Grip eliminuje více než 517 tun plastu ročně, což odpovídá 94 milionům plastových tašek. Marketingový ředitel Heinekenu UK Michael Gillane nazval Green Grip „a game changerem“, který „lze ročně použít na stovkách milionů plechovek“.
V březnu 2021 nainstaluje Heineken UK stejné zařízení do svých provozoven v Tadcasteru a Herefordu.
A připomínáme, že nizozemský pivovar Royal Grolsch zavedl podobné udržitelné řešení TopClip od společnosti Smurfit Kappa už na jaře 2020.
Royal Grolsch have chosen our new sustainable TopClip solution to replace the plastic shrink wrap on its can multi-packs. Learn more https://t.co/O5L93hxRGa pic.twitter.com/mBCQyFYxzY
— Smurfit Kappa (@smurfitkappa) March 11, 2020