
Vitana dává na obaly polévek logo Výrobek šetrný k planetě
Vitana počítá uhlíkovou stopu u svých polévek. Byla kalkulována nejdříve u instantních svačinových polévek, další výrobky mají podle výrobce následovat. Na obalech instantních polévek tak spotřebitelé najdou logo Výrobek šetrný k planetě. Certifikáty s výpočtem uhlíkové stopy pro každou polévku si mohou zájemci stáhnout na stránkách pro Výrobek šetrný k planetě.
Za vznikem loga Výrobek šetrný k planetě stojí analýza neziskové organizace CI2, která se zaměřuje na problematiku udržitelného rozvoje. Její výpočet produktové uhlíkové stopy (PCF – Product Carbon Footprint) určuje celkové množství skleníkových plynů, které se uvolňují během životního cyklu určitého výrobku či služby.
Výrobce potravin Orkla Foods Česko a Slovensko se zaměřuje na snižování uhlíkové stopy své produkce od roku 2014. Podle výrobce se mu za pět let podařilo v byšickém závodu redukovat uhlíkovou stopu o více než polovinu. „Naše aktivita polévkami do hrnečku nekončí. Už počítáme uhlíkovou stopu také pro polévky na vaření a stále se snažíme snižovat dopad našich výrobků na klima. Třeba tak, že hledáme řešení pro ekologičtější obaly,“ říká Magdalena Šodorová z oddělení marketingu Orkla Foods Česko a Slovensko, která je zodpovědná za kategorii polévek značky Vitana.
Změna klimatu a dopad na životní prostředí zneklidňuje i české spotřebitele. Podle nedávno průzkumu agentury Kantar se životní prostředí snaží chránit 93 procent Čechů a 66 procent si myslí, že změnu klimatu ovlivňuje výroba potravin nebo chov zvířat.